Šachový klub Ústí nad Orlicí

Bez 3 věží to nejde aneb sbíráme zkušenosti

V neděli přijel do Šnytu mj. tým Chocně na zápas s naším týmem E. Nastoupili jsme proti nim v sestavě  

1. Švec

2. Holásková Veronika

3. Dudla

4. Leksová

5. Píše Michal  

Pořád si zvykám, že už nejsem jen obyčejný hráč, který přijede, odehraje a jede domů, ale také kapitán, rozhodčí a vlastně ještě novinář (ještě, že nemusím dělat rozhovory). Takže moje hra zejména v domácím prostředí podle toho trochu vypadá. Tentokrát jsem jel od začátku bez pika. V tu chvíli na tom ale byla hůř Soňa, ta jela ještě dřív bez věže (věž č. 1), protože snědla otráveného pěšce (ne toho mého). A tak jsem záviděl Veronice a Michalovi, jak se jim to hraje pohodově a raději bych hrál jejich pozici, než tu mou.

První tedy dohrála Soňa. Ještě to zkoušela, ale nevyšlo to. Po čase jsem se dostal do větších problémů i já (taky jsem přišel o věž, za střelce – věž č. 2). A chvíli před tím jsem si všiml, že bez čisté věže je i Veronika (věž č. 3). Když jsem přemýšlel, zda bych se z toho ještě nemohl dostat, skončil Michal, ale jinak, než jsem si myslel, hlášena byla prohra. Následovala prohra i Veroniky. Já jsem to ještě chvíli taky zkoušel, ale když soupeř ne a ne vlézt do nějaké pasti, tak jsem usoudil, že už to také nemá cenu (V + 2p / J). Načež jsem viděl, že soupeř Martina rozhlašuje, jak je možné, že mu Martin nabídl před jejich aktuální pozicí remízu (Martin musel řešit, aby nedostal mat). Nedostal ho, ale dál už to také nešlo.  

Celkově jsme tedy rupli 0:5. Malinko se mi ulevilo, když jsem zjistil, že jsme v tomto kole v naší soutěži nebyli jediní.   Snad se nám tedy po Vánocích povede lépe.

Děkuji všem za účast a hned (!) po novém roce ahoj v Poličce s jejich silnějším družstvem naší skupiny.

2 thoughts on “Bez 3 věží to nejde aneb sbíráme zkušenosti

  • Pavel Holásek napsal:

    Útěchou snad může být, že byste vyhráli nejen proti choceňskému éčku, kdyby bylo, ale snad i béčku. Konfrontace A a E družstva je příliš asymetrická. 😉

  • Pavel Holásek napsal:

    Koukal jsem a chmuřil jsem se. Soňu rozhodilo zahájení (1. b4, tedy orangutan). Co se s tím dělá? To, co se vším. Všimneme si bezprostředních hrozeb, příp. možností figur (Sb2 míří na g7, pb4 chce jít na b5) a hrajeme v centru s vývinem figur. Verunka zjistila, že proti převaze v centru se špatně hledá aktivní plán. Míša si vylámal zuby na sicilské – důvod zkoušet ji černými?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *