Šachový klub Ústí nad Orlicí

Medailové Polsko

Po týdnu jsem se konečně dostala k tomu napsat reportáž o výletu do Polska, přesněji polského Radkowa. Spolu s Náchodem, Hronovem a Broumovem jsme byli pozváni Pandou Rychnov nad Kněžnou, abychom si v rámci Mikroprojektu Šachy Rychnov – Radkow (takže zcela zadarmo 🙂 ) zahráli v sobotu turnaj jednotlivců GrandPrix a další den čtyřčlenná družstva.

V pátek 12. září se skupina osmi ústeckých šachistů a šachistek sešla o půl páté trochu neobvykle na autobusovém nádraží. U vlaku aspoň vidíte, jak moc velké zpoždění vás čeká, ale my jsme v 16:25 dostali info, že Poláky vyslaný autobus bude mít zpoždění asi tak 20 minut. Tak jsem rychle doběhla pro ještě jedny šachy na holanďany. Ale sprintovat jsem opravdu nemusela, protože jsme se ještě v 17:15 nudili na autobusáku. Polský řidič si vybral podle mapy nejkratší cestu, bohužel se ale v Letohradu nevešel pod podjezd a musel se vrátit na Šedivec a jet přes Žamberk.

Když jsme dojeli na místo určení, všichni byli určitě příjemně překvapeni. Na luxusní ubytování na okraji národního parku Stolových hor si opravdu nikdo stěžovat nemohl, chatky byly nově zrenovované. Především koupelna, sice v ní byla trochu zima, druhý den už netekla úplně teplá voda. No ale co bych za to dala v Ostravě, kde jsem se do sprchy bála pomalu vlézt. Z postele záda nebolela, povlečení vonělo, co víc si přát. Tady by se mohla inspirovat třeba i Seč a pověstné sruby! Také by potřebovaly menší rekonstrukci. Z menšího bufetového stolu, který na nás čekal ráno i večer před chatkami, si jídlo také každý vybral. Obědy jsme dostávali většinou tak kolem 15 hodiny odpoledne v hrací místnosti. Především polévku tu vařili opravdu skvostně.

Jediné co bych vytknula, je nedochvilnost Poláků, hodina sem, hodina tam, co to je, že?

Sobotní GrandPrix začalo s hodinovým zpožděním, ještě před začátkem jsem stihla asi tři hrníčky čaje. Výhoda polských turnajů je, že i během dne dostanete menší občerstevní. Výsledky najdete zde. Stručně řečeno: Pavel Holásek určitě byl spokojený s druhým místem, táta byl na sebe naštvaný především po předposlední partii, kdy zahodil vyhranou partii s pozdějším vítězem. Já jsem rozhodně nadšená nebyla, hned v prvním kole jsem si zahrála s Domčou… Ale medaile jsme jim tam “vyžrali” hezky vzhledem k velkém počtu kategorií! Já jsem byla třetí v ženách, Domča na stejném v mladších dívkách, Verča první ve starších dívkách, Vojta byl druhý a Jirka Píše třetí, každý ovšem v jiné kategorii, což bylo dost zajímavé vzhledem k tomu, že jsou narození ve stejném roce. Tam jsme to ale opravdu neměli sílu řešit, to bychom tam byli asi ještě dnes :-). Po návratu jsme absolvovali i kratší vycházku, okolí tam je nádherné a česká hranice byla blíž, než jsme si mysleli.

Druhý den jsme začali už o půl hodiny dřív než včera, ale v systému každý s každým se vyskytla menší chybka, takže Ústí stálo 2x za sebou. No stane se, přece jenom překážela mírně jazyková bariéra. Táta hrál za Rychnov, který se umístil na krásném 2. místě, přestože jim nepřijela první šachovnice. My jsme neskončili poslední, i když teda hrál za nás jeden Polák a jeden Rychnovák, ale z 50% jsme reprezentovali Ústí. V dětské kategorii dokonce vezeme bronzovou medaili, s týmem Vojta Holásek, Jirka Píše, Verča a Domča Šmajzrovi pod vedením Vítka Holáska.

Nakonec bych turnaj zhodnotila pozitivně, ceny byly celkem hodnotné a jestli dobře počítám, tak vezeme 7 medailí.

Videa jsou tady a tady.

7 thoughts on “Medailové Polsko

• David Schaffer napsal:

Zlatá EU a její operační program Přeshraniční spolupráce. 😀 A vy si ještě naříkáte. 🙂

• Pavel Holásek napsal:

Ono to zvyšuje čtenost. 😉 Kdybychom psali, že autobus jel včas, kolo začalo přesně a jméno Šmajzr nedělalo Polákům problémy, nikdo by nás nečetl. 🙂

• Martin Šmajzr napsal:

Jméno Šmajzr nedělá problémy jen Polákům ;-). Škoda, že jsem si nezapisoval v průběhu let všechny transkripce, byl by to už slušný seznam :-).

• Robert Duch napsal:

Achoj Pane Pavle 🙂
    Turnaj, který se konal poprvé. Każdy Clovek dela chybu. Ubytovani zdarma, dobre jidlo, v sobotu ognisko a grill, zdarma autobus, moc stezovat se nesmi.

Z pozdravem Robert Duch

• Martin Šmajzr napsal:

My si nenaříkáme :-). Ono je to asi trochu dané tím, že Poláci mají vlastní nasazovací program, který my neznáme, do Swissmanageru se dají jednoduše natáhnout hráči spousty federací, tady se to muselo cvakat ručně, při čem se samozřejmě dají lehce udělat chyby. My ale zas neumíme zajistit takovouto akci – to kolem, s ubytováním atd. jsme byli, jak už Katka psala, velmi spokojeni, Slávkovy grilované kuřecí steaky neměly chybu 🙂 Za sebe a holky s akcí jednoznačná spokojenost, za svůj výsledek si můžu jen sám a bylo to velmi příjemné zahájení sezóny a ještě jednou všem pořadatelům díky.

• Pavel Holásek napsal:

Však já nenadávám, byl jsem spokojen. Jenom jsem myslel, že je to turnaj, který se koná opakovaně, jen my Češi že jsme tam byli poprvé. – Je třeba pochválit pořadatele, hlavně Slávka Machlowského, za trpělivost a ochotný přístup, většina problémů se díky nim nakonec vyřešila.

Díky za reportáž, já nemám sil. Zmínil bych i zajímavou kombinaci po jedné stránce nadstandartního zajištění turnajů (prapory, plakáty, plachty s názvem turnaje přes půlku stěny, kafe a čaj po celou dobu zdarma), zároveň ale výrazných nedostatků jako je neskutečné komolení jmen, neschopnost zjistit si v databázi reálné ELO apod. Zajímalo by mě, jestli je to individuální nebo pro Polsko typické. Ale darovanému koni na zuby nekoukej …

Škoda, že jsme se nedostali do přírody, ty Stolové hory by mě lákaly. Aspoň jsme vlezli do vody, i když na fotkách to vypadá líp než v reálu.

Slušný rozehrání před sezónou. Jirka byl v sobotu z děcek opravdu nejlepší, měl být před Vojtou, ale reklamovat ještě tenhle renonc, to bychom obědvali v šest večer. Medaile dostali naštěstí stejné.